SEDAVÁ PRÁCA A BOLESTI KRČNEJ CHRBTICE.

neck-pain-at-work.jpg

Dnes máme10x viac sedu ako pohybu v porovnaní s 20.storočím

V dnešnej modernej dobe väčšina z nás väčšiu časť dňa , prípadne života, presedí na stoličke, či už doma, v práci alebo v škole. Myslíte si, že problémy v dôsledku sedu sa objavujú iba na chrbtici? Mýlite sa. Ak trávite celé hodiny za počítačom, môže sa to odzrkadliť na vašom celkovom zdraví, ako napr. na kardiovaskulárnom systéme.

Pre krčnú chrbticu je sed najmenej prirodzenou polohou, pretože je v sústavnej statickej polohe so statickým zaťažením. Väčšinu stráveného času v sede sa pozeráme na jedno miesto, kedy máme hlavu vytočenú/naklonenú na jednu stranu - veľmi neprirodzené. Všetky spomenuté faktory, ako fixovaná poloha tela, rotácia či naklonenie krčnej chrbtice vedú k neprimeranému zaťažovaniu krčnej chrbtice a jej štruktúr (medzistavcové platničky, väzivá, kĺby, svaly, šľachy), čo môže mať za následok nie len bolesti samotnej krčnej chrbtice, ale aj hlavy a prípadne horných končatín.

Pri vykonávaní práce, ktorá vyžaduje sústredenie, musí telo zaujať relatívne stabilnú polohu, pričom sa určité svalové skupiny zaťažujú viac a iné menej. V súčanosti je pomer sedenia k aktívnemu pohybu 10x väčší než na začiatku 20. storočia. Prevažne sedíme viac ako 8 hodín denne a k tomu v zlej polohe bez adekvátnej fyzickej zdatnosti a pripravenosti.

Nehybnosť, prípadne stuhnutosť nielen krčnej ale aj hrudnej chrbtice môže viesť k predsunutým ramenám, bolestiam ramien, bolesti krku, hlavy a pod.

Čo má za následok zlé sedenie?

• môže viesť k chybnému držaniu tela, oslabeniu svalov

• môže viesť k mnohým zdravotným problémom napr. s kardiovaskulárnym systémom, lymfatickým systémom, tráviacim systémom

• bolesti ramien, chrbta, krku, hlavy, kĺbov

• poruchy karpálneho tunela

• tŕpnutie horných končatín

Všetky tieto príznaky majú negatívny vplyv na vašu schopnosť žiť svoj každodenný život, a to sme nespomenuli všetky.

Ak Vás zaujíma ako správne sedieť, našli ste sa vo vyššie spomenutých problémoch a zaujíma vás, čomu sa máte pri sedení vyvarovať, aby ste mohli pracovať bez bolesti, navštívte nás a my vám radi poradíme adekvátny postup pre zlepšenie vašeho stavu. Naučíme vás veľmi dôležité kompenzovanie statickej polohy a presne určené cviky pre vás a vašu diagnózu. Pomocou fyzioterapie Vám dokážeme pomôcť, hlavne vďaka širokospektrálnym technikám, ktoré využívame denno – denne na našich prevádzkach. Spoločne vyriešime Váš problém bez zmeny zamestnania. Vysvetlíme vám príčinu vašich bolestí a obmedzení, naučíme vás viaceré mobilizačné a strečingové cvičenia na zníženie bolestivosti a zvýšenie kvality života.

V prípade, že Vás trápia bolesti krčnej chrbtice, hlavy alebo bolesti a tŕpnutie horných končatín a hľadáte pomoc, obráťte sa na nás. V Alpha Fyzio ste viac než vítaní a budeme sa tešiť na spoločný boj s Vašimi bolesťami, pretože
MY SME #ŽIVOTBEZBOLESTI

Mail: info@alphafyzio.sk
Facebook: AlphaFyzio
Instagram: AlphaFyzio

Prečo máte bolesti pri státi na mieste a ako sa s problémom vysporiadať?

BOLESTI HRUDNEJ CHRBTICE - ČO ICH SPÔSOBUJE A AKO SA ICH ZBAVIŤ?