SYNDRÓM SACROILIACALNYCH KĹBOV

Sakroiliakálny kĺb

Syndróm sakroiliakálnych kĺbov je bolestivý stav kĺbov/kĺbu v spodnej časti chrbta, v oblasti spojenia krížovej kosti a panve (SI-kĺb). Tieto bolesti väčšinou vznikajú dysfunkčným pohybom v SI-kĺbe v dôsledku nesprávneho zaťažovania (slabá svalová sila, stuhnuté svaly, tehotenstvo a iné). Približne až 90% populácie zažije bolesti spodného chrbta aspoň raz za život a ssyndróm SI je príčinou silných bolestí až u 15-30% z týchto pacientov.

Symptómy

Bolesti sa zvyčajne nachádzajú v oblasti zadku a SI kĺbu a sú opisované nasledovne:

• ostré

• bodavé

• strieľajúce zadnou stranou stehna, najčastejšie po koleno

• ťažkosti so sedením

• ťažkosti s ležaním na postihnutej strane

• ťažkosti pri chôdzi po schodoch.

SI SYNDRÓM

Liečba syndrómu SI-kĺbu spočíva najmä v pohybovej liečbe a pomocnej manuálnej terapie. V Alpha Fyzio sa kombináciou silových cvičení aplikovaných na rôzne svalové skupiny snažíme zvýšiť adaptáciu a silovú kapacitu svalov, väzív a zvýšiť kontrolu postavenia panve pri pohybe, alebo v kľude (napr. počas spánku).(1) Manuálnou terapiou sa snažíme uľaviť vám od bolesti, pomôcť s uvoľnením stuhnutých svalov a zvýšiť obmedzený rozsah pohybu. Pri SI syndróme vám fyzioterapeut môže aplikovať rôzne druhy tejpovania, napr. na zníženie bolestivosti.

V prípade, že Vás trápi syndróm SI-kĺbu a hľadáte pomoc, obráťte sa na nás. V Alpha Fyzio ste viac než vítaní a budeme sa tešiť na spoločný boj s Vašimi bolesťami, pretože MY SME #ŽIVOTBEZBOLESTI.

(1) - P.B. O'Sullivan et al., Masterclass. Lumbar segmental ‘instability’: clinical presentation and specific stabilizing exercise management, Manual therapy, 2000. (Level of evidence 2A)