Ischias

ISCHIAS

(ZÁPAL SEDACIEHO NERVU)

Čo je to ischias?

Ischias je veľmi bolestivý stav dolnej končatiny, zvyčajne na jednej strane, ktorý sa prejavuje ostrými, bodavými, elektrizujúcimi a neznesiteľnými bolesťami.

Vo väčšine prípadov vzniká v dôsledku útlaku driekových spinálnych nervov alebo zápalovej reakcie v ich okolí, ktoré smerujú do dolných končatín. Útlak nervov môže spôsobiť hypoxiu (nedostatok kyslíka) nervu a to môže zapríčiniť silné elektrizujúce bolesti dolných končatín, mravenčenie, stratu svalovej sily v dolných končatinách v dôsledku bolesti a vysokú citlivosť na dotyk a pohyb.

Druhou príčinou môže byť zápal v okolí nervu, kedy chemické látky prítomné počas zápalovej reakcie silno podráždia nerv a spôsobia prudko zvýšenú citlivosť.

Bolesti sa zvyčajne prejavujú pri dlhodobom sedení, pri kašlaní či kýchaní, prudkých pohyboch a zmene polohy.

Možné príčiny alebo podobné diagnózy

Hlavnou príčinou vzniku ischiasu je kompresia (útlak) nervu s následnou hypercitlivosťou, najčastejšie z dôvodu:

Ako sa vysporiadať s ischiasom? To vo veľkom závisí na príčine vzniku. Vždy je však viacero možností a dôležité je konať čím skôr, keď je problém ešte len na začiatku. Fyzioterapia v Alpha Fyzio v kombinácii s liekmi od bolesti poskytujú efektívnu, rýchlu a bezpečnú pomoc v boji s bolesťami v dôsledku ischiasu. Kombinácia mobilizácií chrbtice a nervov, s uvoľňovaním svalov a cvičeniami s edukáciou spolu dosiahneme pozitívne výsledky. Kvalitnou fyzioterapiou nie len že dosiahneme úľavu od bolesti, ale vrátime vás späť do aktívneho života s preventívnymi opatreniami proti opakovaniu ischiasu.

V prípade, že Vás trápi ischias - bolesti dolných končatín alebo ich mravenčenie a hľadáte pomoc, obráťte sa na nás. V Alpha Fyzio ste viac než vítaní a budeme sa tešiť na spoločný boj s Vašimi bolesťami, pretože
MY SME #ŽIVOTBEZBOLESTI

(1) - P.B. O'Sullivan et al., Masterclass. Lumbar segmental ‘instability’: clinical presentation and specific stabilizing exercise management, Manual therapy, 2000. (Level of evidence 2A)