Vinníkom Vašich bolestí chrbtice je...

sleep-positionsORG.png

Nebudem chodiť okolo horúcej kaše, poďme rovno na vec!

Všade sa rozpráva ako za bolesti Vášho chrbta môže sedavé zamestnanie, zlé držanie tela, nesprávne zdvíhanie predmetov, atď. To všetko môže byť, ale zamysleli ste sa však niekedy nad tým, aký môže mať vplyv na Vaše telo poloha v ktorej spíte?

Áno, mám namysli tú obľúbenú polohu v spánku na bruchu, o ktorej môžem s kľudným svedomím povedať, že tak spí 80% z Vás. Je to jedna z najhorších vecí, ktoré môžete pre svoj chrbát/krk robiť (popri ostatných negatívnych vplyvoch na zažívací trakt, dýchací systém, srdce a pod...). Prečo? Poďme si to rozobrať pekne poporadí.

Už viac krát som rozprával/písal o tom, ako má sústavná dlhodobo udržiavaná poloha negatívny vplyv na nie len našu chrbticu, ale aj kĺby a svaly. Tak prečo by tomu malo byť inak v noci počas spánku? Musíte si uvednomiť, že tak ako môže byť “nesprávna” poloha v sede počas 8 hodín v kancelárii škodlivá, rovnako na nás vplýva “nesprávna” poloha počas 8 hodín v spánku. 8 hodín v jednej polohe je proste 8 hodín, a je úplne jedno či stojíte, sedíte, ležíte alebo vysíte.

Ale poďme si rozobrať jednodlivé zainteresované časti v ľahu na bruchu.

KRK

Pokiaľ nespíte na masérskom stole s otvorom na tvár (čo asi nie :D), tak v tom prípade máte nejaký čas v noci vyrotovanú hlavu/krk – povedzme že aspoň 3 hodiny. Skúste si ľahnúť na brucho, vytočte krk a nezaspite. Schválne, koľko vydržíte? Určite moc nie, pretože je to jednoducho neprirodzená poloha na spánok a ako som písal v článku tu, problém nie je v žiadnej polohe, ale v časovom trvaní tejto polohy. To má za následok problémy s rozsahom pohybu v krku, stuhnuté a skrátené svaly, nesprávne zaťažovanie platničiek a mnoho iných… - ale to vy dobre poznáte, však? :D

REBRÁ

Čo s tým majú rebrá? Veľmi veľa! Verte či nie, ale je to tak. Pri každom pohybe krku sa nám hýbu aj rebrá a z toho vyplýva, že ak je krk mimo neutrálnej polohy, podobne tomu bude aj s rebrami. Je teda veľmi pravdepodobné, že ak spávate na bruchu, môže to mať súvislosť s Vašimi bolesťami hrudnej chrbtice, pocitmi pichania v hrudníku, bráneniu v nadýchnutí sa, poprípade s pocitom inkfartu - nič príjemné.

DRIEK

Aby nestačilo, že Vám takáto poloha spánku ničí krk aj hrudnú chrbticu, driek by sme predsa nevynechali, však? V ľahu na bruchu si vyležíte matrac a časom Vás mierne „zakloní“ a ako vieme, nejde o polohu tela, ale o čas koľko sa telo nachádza v určitej polohe - ach, koľko krát to ešze zopakujem, však? A sme doma, opäť tá problematická dlhodobo udržiavaná poloha! Takouto zmenou polohy sa Vám zmení zaťaženie medzistavcových platničiek, fazetových kĺbov (kĺby ktorými sa vzájomne spájajú stavce) a ich puzdra, svalov a atď. Opäť, takýto spánok môže byť aj Vašim problémom.


Ako som už spomínal vyššie, spánok v polohe na bruchu nemá negatívny vplyv len na Vašu chrbticu, ale aj rovnako na zažívací trakt, na ktorý v tejto polohe tlačíte. Podobne je tomu pri srdci, alebo dýchacom systéme kedy Váš hrudník nemá dostatočný priestor a silu na rozpínanie sa do potrebného rozsahu. Jednoducho neustále komplikácie, ktoré sú úplne zbytočné.

Chcete vedieť či je poloha v spánku aj Vašou príčinou bolestí? Chcete vedieť ako správne spať? Navštívte nás a my Vás naučíme a vysvetlíme Vám všetko potrebné ohľadom Vášho stavu. Plus k tomu Vás zbavíme problémov a pomôžeme Vám žiť ŽIVOT BEZ BOLESTI.


Pokiaľ aj Vás trápia akékoľvek problémy s pohybovým systémom, pooperačné stavy, migrény, alebo závrate, kontaktujte nás a rezervujte si termín na:

Tel.číslo: 0907 216 620
Facebook: AlphaFyzio
Instagram: AlphaFyzio
Mail: info@alphafyzio.sk